SweetMuslimah.com

Thursday, April 5, 2018

# Lifestyle

Temujanji Rawatan Akar Kali Ke-2

Temujanji Rawatan Akar Gigi Geraham Kali Ke-2 | Hari Selasa lepas aku melunaskan temujanji dengan Klinik Kesihatan Beranang untuk buat rawatan akar gigi kali kedua. Walau ini rawatan akar kali kedua, hati tetap berdebar-debar. Kejung. Hahaha :D


Rawatan akar gigi, Rawatan akar di Klinik Kesihatan Beranang, Harga kos rawatan akar gigi

Rawatan akar kali pertama aku buat pada bulan Januari lepas. Awal tahun hari tu. Ini semua berpunca dari sakit gigi berlubang yang terjadi sejak tahun lepas lagi. Dan itu kali pertama aku beranikan diri ke Klinik Gigi. Dapatlah tampalan sementara. 

Aku ada ceritakan pengalaman aku DISINI berdepan dengan sakit gigi yang macam GILA tu sampai telinga rasa berdesing! Dan aku makan 2 biji Ponstan dan 2 biji Panadol semata-mata nak relieve the pain. 

Alhamdulillah, pengalaman kali kedua ni ok sangat. Aku dapat doktor yang sama masa rawatan akar gigi kali pertama dulu. And I like her :). Sentiasa tanya sakit ke tak? Siap tunggu sekejap sebab aku lenguh pipi nganga mulut lama sangat, haha.

Untuk rawatan kali kedua ni, tampalan sementara yang lama dibuang dan diganti dengan tampalan sementara yang baru. KRawatan kedua ini juga x-ray dibahagian gigi yang bermasalah. Dan selepas habis rawatan, doktor anggarkan mungkin aku perlukan 3 atau 4 kali lagi rawatan sebelum selesai. 

Tak kisahlah kan. 3 atau 4, yang penting Alhamdulillah gigi geraham kita selamat!!!! Yeyeyeye. Kalau tak nak mengunyah mesti rasa something wrong, hehehe. Dan ini jadi pengajaran sungguh supaya lebih beringat jaga gigi. Jaga gigi dengan lebih baik!

4 comments:

  1. Sakit Gigi mmg lah merana mama.dah Rasa tahun lepas. Kurus sekejap haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, nak makan pun sikit je. Memilih pulak tu makanan yang lembut je. Daging ayam NOOOOO :D

      Delete
  2. gigi kalau sakit, kadang-kadang boleh bawa maut...risau kadang-kadang...
    #blogwalking here :) done follow salam kenal

    ReplyDelete

Hai. Terima kasih kerana meninggalkan komen. Kak Sha will get back to you sooner =)

Follow Us @nshahira88