SweetMuslimah.com

Tuesday, April 10, 2018

# Info

Semakan Online Daftar Pemilih Pilihan Raya | PRU14

Semakan Online Daftar Pemilih SPR | Setelah bubarnya Parlimen, dalam masa 60 hari pilihanraya perlu diadakan bagi memilih tampuk pemerintahan negara kita. Jadi dalam nasa terdekat ini, pastinya pilihan raya umum akan berlangsung, dan perkara penting sebelum menjelangnya pilihan raya.

Dah buat semakan daftar pemilih pilihan raya?

SEMAKAN ONLINE DAFTAR PEMILIH PILIHAN RAYA

Bagi yang belum pernah mengundi/daftar undi, tahu tak yang ada beberapa saluran yang boleh digunakan untuk membuat semakan secara online daftar pemilih pilihan raya? Buat yang telah mendaftar, boleh juga buat semakan daftar pemilih dan daerah mengundi menggunakan beberapa cara ini.


1) Semakan di laman sesawang Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR)
Semakan daftar pemilih boleh dilakukan di laman sesawang SPR melalui https://pengundi.spr.gov.my/ 

SEMAKAN ONLINE DAFTAR PEMILIH PILIHAN RAYA, Semakan di laman sesawang Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR), Semakan menggunakan mesej penghantaran, Aplikasi Mudah Alih MYSPR SEMAK
 
2) Semakan menggunakan mesej penghantaran
SPR<jarak>SEMAK<jarak>NoKP & SMS ke 15888
 
SEMAKAN ONLINE DAFTAR PEMILIH PILIHAN RAYA, Semakan di laman sesawang Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR), Semakan menggunakan mesej penghantaran, Aplikasi Mudah Alih MYSPR SEMAK


3) Aplikasi Mudah Alih MYSPR SEMAK
Muat turun aplikasi MYSPR SEMAK daripada Play Store bagi pengguna Android dan App Store bagi pengguna iOS. 

SEMAKAN ONLINE DAFTAR PEMILIH PILIHAN RAYA, Semakan di laman sesawang Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR), Semakan menggunakan mesej penghantaran, Aplikasi Mudah Alih MYSPR SEMAK


Apa lagi. Marilah kita tunaikan tanggungjawab kita untuk memilih pemimpin negara kita bagi tempoh 5 tahun mendatang.

10 comments:

  1. Bahang pilihanraya kian terasa kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iye, hari ni pun dah diumumkan tarikh pilihan raya. Mari kita mengundi :)

      Delete
  2. sebagai rakyat Malaysia..

    demam pilihan raya sudah bermula..

    ternmasuk demam lain ( tak boleh cakap )

    semoga jadi pemilih yang bijak dan setiap undi adalah rahsia

    ReplyDelete
  3. dah semak td. x sabar rasanya nak mengundi lagi...

    Jom sertai giveaway yg sdg berlangsung di blog Abam Kie? Terima kasih.

    http://www.zukidin.com/2018/04/spm-result-giveaway.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, selamat mengundi pru14 Abam Kie :)

      Delete
  4. Nampaknya sesiapa yang daftar tahun 2018 tak dapatlah mengundi yew.. SPR kata tak sempat huuu...

    ReplyDelete
  5. da semak kali ni sy tkr lg tmpt mengundi (lokasi je bkn negeri) ;-)

    ReplyDelete

Hai. Terima kasih kerana meninggalkan komen. Kak Sha will get back to you sooner =)

Follow Us @nshahira88