Friday, July 31, 2015

# Lifestyle

Lukisan lelaki dan perempuan

Ini sesi kursus pagi tadi. Setiap kumpulan dikehendaki untuk melukiskan gambar yang membezakan antara lelaki dan perempuan.

Sebenarnya tujuan utama modul ini untuk menjelaskan maksud jantina dan gender. Serius, selama 27 tahun, aku ingat jantina dan gender tu benda yg sama. Lain bahasa je. Rupanya tak.


Lukisan kumpulan aku. Tapi yang pasti bukan aku yang lukis. Kehkehkeh. Tangan aku lurus macam pembaris. Nanti nk lukis gambar pompuan lemah lembut, jadi pompuan sado straight cut pulaks. Hiks.


Kumpulan sebelah punya. Siap ada bunga kat baju.


Kumpulan depan. Ada 2 kumpulan.
Gambar yg sebelah kanan digunakan sebagai petunjuk antara jantina dan gender.

La ni baru cheq paham perbezaan antaranya. Tu pun lepas 27 tahun hidup atas muka bumi ni. Kalau muka bulan mungkin tahu *lawak hambar*, ceh. Korang tau tak perbezaannya?

6 comments:

Hai. Terima kasih kerana meninggalkan komen. Kak Sha will get back to you sooner =)

Follow Us @soratemplates

Followers

Google+