SweetMuslimah.com

Thursday, February 19, 2015

Ikan siakap goreng bersambal

Hai. Buat apa cuti-cuti ni? Duduk di rumah saja melayan keletah anak buah *macam aku, uhuk-uhuk*
Atau berjimba, bershopping tak pun beraya? Hihi

Bila ada kt rumah sendiri ni, kononnya rajin lah masak. *kononnya lah. Selalu malas aje -_-*

Shopping-shopping barang rumah, terbeli sekali ikan siakap 2 ekor. Ini semua gara-gara Mydin bagi harga murah! Tergoda iols tau! Ekeke. Lagipun mak kata, seekor ikan siakap saiz sederhana, RM 7 dah kira murah la tu. Jadi, bila mak kata murah, kita rembat lah barang 2 ekor. Puas hati. Hihi.

Ikan siakap goreng sambal

Ikan siakap kne potong 2 sebab kuali kecik. Lg pun, kalau sekor, nanti guna minyak banyak. Manyak rugi wooo.

Sebenarnya, aku nk masak siakap 3 rasa, ala-ala resepi +Jomsantaisekejap Jss , tapi banyak bahan takde, jadi bantai je lah sambal. Nasib sedap. Ekekeke.

Oleh sebab aku yg beli ikan ni, maka aku yg kena masak! Ini tidak adil. Tapi, aku masak sedap sangat, nanti direquest lagi, macam mana? Hahaha. Perasan sgt *poker face*

Korang suka masak apa ikan siakap ni? Kongsi-kongsi lah..
Ok, selamat bercuti, berhujung minggu & beraya:)
Ikan siakap goreng bersambal
4/ 5
Oleh

Share

Entry Pilihan

6 comments

Tulis comments
avatar
February 19, 2015 at 8:59 PM

Eh sama lah kitaa! Harini pun lauk siakap sambal. Tapi tak potong dua. Satu ekor terus. Acah acah kat restoran lah hehe

Reply
avatar
February 20, 2015 at 10:15 AM

ikan siakap masak apapun sedapp kann?
kita suka siakap 3 rasa, anak2 lak suka siakap stim :)

Reply
avatar
February 22, 2015 at 3:32 AM

wah sedapnyaaa. bila la sy nak pandai masak ni. asyik masak telur goreng, maggi, sup telur, mee goreng, nasi goreng. kehkeh

Reply
avatar
February 22, 2015 at 8:01 PM

Sy suka dua-dua, 3 rasa & masak stim. Dua-dua best! Hehe:)

Reply
avatar
February 22, 2015 at 8:03 PM

Mee goreng, nasi goreng, pun masak jugak. Terer dah tu. :)
Jangan risau, masak ni boleh blaja, tak susah pun :)

Reply

Hai. Terima kasih kerana meninggalkan komen. Kak Sha will get back to you sooner =)

Followers

Google+