SweetMuslimah.com

Sunday, July 24, 2011

jiran kene tolong menolong

ahhh...da lame tak update blog!!!da lameeeeee...
aik.nmpk ade sawang tak????
nmpk?tipu betul la kamu ni!
ni mesti pc kamu yang berabuk.kan kan??

aku nak cite ni. ini kisah hidup berjiran ye.sepatutnye berjiran ni kene amik tahu.tapi bukan busybody. tapi tolong menolong dan saling membantu.bukan jual ikan semate mate.

tapi ade la encik jiran depan umah ni. bapak orang. aku tak tau la ape masalah die. tebang pokok kt tepi umh die. ok. luar pagar umah die ye. dengan alasan daun pokok gugur die yg kene bersihkan?

eh pakcik. biase la pokok.kalau tak jatuh kt tanah. nk jatuh kt mne plak?boleh main pilih pilih ke nk jatuh kt mne?macam my dad cakap la.memang dah ade masalah pakcik ni!

dah la die itu garang gilo. ko baru tengok dia marah ko. haila. when my dad ask him.

"eh.kenape tebang pokok ni?"
"suka ati aku la nak buat ape. ni rumah aku"

ceh.yang ko tebang pokok tu bukan dalam kwsn umah ko ok.luar rumah.dan mcm mne nk menjadikan persekitaran bertambah hijau.keje ko asyik nk tebang pokok je.
rase3 pacik ni sesuai duk kat padang pasir rasenye. mesti tade daun pokok yang boleh buat pacik marah.

sebenarnye duduk berjiran ni kite kene jadi bertimbang rasa. bertoleransi. bukan nak ikut kepale sendiri je. esok esok umah ko terbakar. sape nak tolong??jiran jiran tepi kiri kanan depan belakang jugak kan? ini tak. keje asyik nak gaduh ngn jiran jek.

tape.hari ni hari ko ye pacik. insyaAllah.esok hari aku plak.

jurnal da submit today.rase beban yang besar da lepas. tapi ade beban yang lagi besar. cari kerja.
ye tau. bile jadi penganggur nak keje. bile da keje rase nak cuti. bile da cuti rase nak kawin.eh.belum lagi.

nite.
jiran kene tolong menolong
4/ 5
Oleh

Share

Entry Pilihan

Hai. Terima kasih kerana meninggalkan komen. Kak Sha will get back to you sooner =)

Followers

Google+